Kerhoehdot

MLL Laaksolahden kerhoehdot

MLL:n Laaksolahden yhdistyksen kerhojen vakioehdot 1.6.2020 alkaen.

Ryhmiin ilmoittautuminen
Kerhoryhmiin ilmoittaudutaan MLL Laaksolahden kotisivuilla. Täytämme ryhmät ilmoittautumisjärjestyksessä. Kerhopaikan vahvistus lähetetään annettuun sähköpostiin. Täytämme mahdollisia vapaita tai vapautuvia paikkoja myös kerhokauden aikana. Ryhmien täytyttyä otamme ilmoittautumisia varapaikoille jonoon.

Syys-kevätkauden kerhojen, eli muskareiden, tenavajumppien sekä liikkareiden osalta syksyn ryhmiin ilmoittautuminen kattaa myös kevätkauden eli kevätkaudeksi ei tarvitse ilmoittautua erikseen. Jos ette jatka ryhmässä kevätkaudella pyydämme ilmoittamaan siitä mahdollisimman aikaisin muskari- tai liikuntakerhovastaavalle tai laaksolahti.mll@gmail.com osoitteeseen.

lmoittautumisen peruminen
Syys-kevätkauden kerhojen, eli muskareiden, tenavajumppien ja liikkareiden kerhopaikan voi perua vielä toisen kerhokerran jälkeen. Perumisesta perimme €10 osallistujakohtaisen peruutusmaksun. Kerho-osallistumisen perumisesta pitkäaikaisen sairastumisen tai muun vastaavan esteen takia tulee olla välittömästi yhteydessä liikuntakerhojen osalta liikuntakerhovastaavalle ja muskareiden osalta muskarivastaavalle tai laaksolahti.mll@gmail.com osoitteeseen. Mikäli sairastapauksien tai muun vastaavan esteen takia johtuvien peruutusten peruutushetkellä kautta on jäljellä yli puolet, veloitamme puolen kauden maksun. Mikäli kautta on jäljellä alle puolet, veloitamme täyden kausimaksun. Muissa peruutustapauksissa kerhomaksua ei palauteta. Käsittelemme peruutukset tapauskohtaisesti.

Laskutus
MLL Laaksolahti lähettää laskun sähköpostitse.

Muskareiden, tanavajumppien ja liikkareiden osalta syyskauden lasku lähetetään syys-lokakuun aikana ja keväkauden lasku lähetetään helmi-maaliskuun aikana.

Ryhmän peruminen yhdistyksen toimesta
Yhdistys voi perua kerhon/ ryhmän, mikäli osallistujia ei ole tarpeeksi, kerhoon ei löydy sopivaa ohjaajaa tai peruminen tapahtuu muusta pakottavasta syystä (esim. valtioneuvoston rajoitus). Perumisesta ilmoitetaan sähköpostitse. Ennen kauden alkua perutusta ryhmästä ei lähetetä laskua. Kauden aikana, yhdistyksen joutuessa perumaan ryhmän esim. muusta pakottavasta syystä (esim. valtioneuvoston rajoitus) ei yhdistys ole velvollinen palauttamaan kerhomaksua. Kerhomaksun palautus tai osittainen palautus tällaisessa tilanteessa käsitellään tapauskohtaisesti.

Ohjaajamuutokset
Yhdistys pidättää oikeuden väliaikaisiin tai pysyviin ohjaajamuutoksiin.

Yksittäisen kerhokerran peruuntuminen
Yksittäiset kerrat saattavat peruuntua esimerkiksi ohjaajan sairastumisen tai muun äkillisen esteen vuoksi. Koulut voivat ottaa salivuoroja omaan käyttöön. Näistä informoidaan kerholaisia sähköpostitse. Pyrimme järjestämään korvaavan kerran peruuntuneen kerran tilalle.

Kerholaisen poissaolo tunneilta
Osallistujan yksittäisiä poissaoloja ei korvata. Jos kerholainen on sairauden vuoksi estynyt osallistumaan tunnille vähintään neljän viikon ajan, yhdistys voi lääkärintodistuksen saatuaan korvata sopivaksi katsotun summan. Yhdistys hyvittää sairausajan poissaoloja vain lääkärintodistusta vastaan.

Palautteen antaminen
Toivomme, että palautteen antamista vaativissa tilanteissa olette heti yhteydessä suoraan ohjaajaan tai liikuntakerhojen osalta liikuntakerhovastaavaan tai muskareiden osalta muskarivastaavaan tai suoraan laaksolahti.mll@gmail.com sähköpostiosoitteeseen. Keräämme palautteen myös kerhokauden lopussa.

Vakuutukset
Harrastekerhoihin osallistuva lapset (alle 20-vuotiaat) on vakuutettu kerhojen aikana vakuutusyhtiö LähiTapiolassa. Vakuutuksen ”Lasten ja vapaaehtoisten työntekijöiden tapaturma- ja vastuuvakuutus” ehdot ovat nähtävissä LähiTapiolan nettisivuilla. Vakuutus ei kata lasten vanhempia.